Lasten lantionpohjan fysioterapia

31.03. - 01.04.2025

1 op sisältäen kaksi lähiopiskelupäivää ja itsenäisen opiskelun tehtävät.

21.03.2025

Fysioterapeutit

UUSI KOULUTUS!

Jopa 20 % 5–18-vuotiaista lapsista ja nuorista kärsii erilaista rakon ja suolen toimintahäiriöistä, kuten ummetuksesta tai kastelusta. Oireet kuormittavat sekä lasta että lasta hoitavia aikuisia ja voivat heijastua aikuisuuteen. Tämän koulutuksen käytyäsi saat työkaluja auttaa näitä lapsia ja nuoria fysioterapeuttisin keinoin.

Koulutus on suunnattu fysioterapeuteille, jotka työskentelevät lantionpohjan toimintahäiriöiden tai lasten fysioterapian alueilla. Koulutus sisältää teoriatietoa lasten lantionpohjan anatomiasta ja toiminnasta kehittyvän kehon näkökulmasta, lasten ja nuorten rakon ja suolen toimintahäiriöistä ja niiden tutkimisesta ja hoidosta sekä käytännön harjoittelua. Koulutukseen sisältyy ennakkotehtävä. Huomioithan, että käytännön työpajoissa työskentely tapahtuu toinen toisillamme harjoitellen.

OSAAMINEN KOULUTUKSEN JÄLKEEN:

• ymmärrät lasten lantionpohjan anatomian ja toiminnan pääpiirteet lapsen kehitysvaiheet huomioiden
  • ymmärrät lasten tyypillisimmät rakon ja suolen toimintahäiriöt ja niiden fysioterapeuttiset hoitomahdollisuudet
  • osaat huomioida lapsen rajat ja tiedostat lapsen ympäristön vaikutuksen hoidon kannalta
  • osaat hyödyntää lapsen tilanteen kannalta tarkoituksenmukaisia tutkimis- ja hoitomenetelmiä sekä arvioida toimintaasi kriittisesti
  • verkostoidut kollegoiden kanssa

Koulutusohjelma kts. liite

31.03. - 01.04.2025

550 € + alv 25,5 %, Suomen Kuntoutusyrittäjät ry:n jäsenhinta 500 € + alv 25,5 %

Aliisa Lahti, TtM, ft, seksuaalineuvoja ja Eeva Lehtinen, ft, uroterapeutti, AmO sekä Sampo Antila, lastenkirurgi (TAYS)