Soteri -etätyöpaja

15.10. - 24.10.2024

1,5 tuntia

22.10.2024

Sosiaali- ja terveydenhuollon yrittäjät, yrittäjyyttä suunnitteville ja alan yritysten vastuuhenkilöt

Soteri-etätyöpaja

Työpajan kesto 1,5 tuntia

Kohderyhmät:

• Uudet yrittäjät, joilla on y-tunnus mutta ei soteri-rekisteröintiä
  • Vanhat yrittäjät, joilla on edessä oman Soteri-rekisteröinnin täydentäminen tai muutosten tekeminen

Työpaja soveltuu kaikille sosiaali- ja terveysalan yrittäjille, yrittäjyyttä suunnitteleville ja alan yritysten vastuuhenkilöille.

Työpajan kuvaus:

Sote-valvontalain edellytyksenä on 1.1.2024 alkaen ollut, että ennen sosiaali- tai terveydenhuollon yritystoiminnan käynnistämistä yrityksellä hyväksytty Soteri-rekisteröinti sekä palveluntuottajaksi että palveluyksiköksi. Rekisteröityminen tapahtuu ensisijaisesti sähköisesti verkossa viranomaisten Soteri-portaalissa vahvan tunnistautumisen jälkeen.

Työpajassa käydään läpi perusmuotoisen Soteri-hakemuksen tekemistä erityisesti terveydenhuollon näkökulmasta, mutta työpaja on saman lainsäädännön vuoksi yhtä lailla hyödyllinen myös sosiaalihuollon toimijoille.

Työpajassa Soteri-hakemuksen tekemistä harjoitellaan käytännönläheisesti ja konkreettisesti oikean Soteri-rekisteröinnin perusteella. Mikäli Soteri ei syystä tai toisesta ole työpajan aikana toimintakunnossa, käydään vastaavat kohdat läpi videotallenteelta.

Työpajan jälkeen osaat tehdä hakemuksen tarpeettomia kustannuksia ja kompastuskiviä välttäen.

Työpajaa ei tallenneta ja se edellyttää osallistujilta reaaliaikaista läsnäoloa.

Työpajoja järjestetään seuraavasti – valitse itsellesi sopivin ( 1 työpaja / henkilö):

Ti 15.10. klo 14.00-15.30

To 24.10. klo 14.00-15.30

Kaikki toteutetaan etäyhteydellä.

Työpaja toteutetaan, jos osallistujia on min. 10 henkilöä, yhteen työpajaan otetaan max. 20 osallistujaa.Tarpeen mukaan lisätään uusia ajankohtia.

HUOM! Työpajoista ei tehdä / myydä tallennetta. Työpajoissa keskustellaan ja jaetaan ajatuksia, joten reaaliaikainen osallistuminen on välttämätöntä.

Lue lisää aiheesta: https://avi.fi/soteri

15.10. - 24.10.2024

95 € + alv 25,5 % ja Kuntoutusyrittäjien jäsenhinta 80 € + alv 25,5 %, sisältää yhden työpajan

Juhani Saarinen, OTM, Kuntoutusyrittäjien lakimies