Kannattava liiketoiminta -etätyöpaja Kelan kuntoutuspalveluntuottajille

03.11.2024

Kannattava liiketoiminta -etätyöpaja Kelan kuntoutuspalveluntuottajille

Koulutuksen laajuus 1,5 tuntia

Kohderyhmä: Kaikki kuntoutusalan Kelan palveluntuottajat tai Kelan palveluntuottajuutta harkitsevat yrittäjät

Pohdituttaako Kelan kilpailutusuudistus? Mietityttääkö inflaatio ja kustannusten nousu? Tuntuvatko numerot enemmän vihollisilta kuin ystäviltä?

Nyt on tarjolla työpaja harvinaisesta aiheesta, nimittäin liiketoiminnan kannattavuudesta kuntoutusalan näkökulmasta! Tästä on syytä olla kiinnostunut erityisesti siksi, että kannattavuuden laskenta on tärkein asia tulevassa Kelan kilpailutuksessa laatupisteiden poistuessa. Kun liiketoimintasi on kannattavaa, on koko sopimuskautesi turvattu.

Työpajat toteutetaan etäyhteydellä, ja saat mukaasi kannattavuuslaskennan Excelin, jolla voit jatkaa työstämistä oman yrityksesi luvuilla. Kaikki työpajan esimerkit tulevat suoraan tavallisen kuntoutusyrittäjän arjesta, mikä auttaa oppimaan talouden käsitteet helpommin.

Työpajassa käydään läpi:

• miten liiketoiminnan kannattavuus lasketaan ja miksi sitä pitäisi tehdä?
  • palveluiden ja liiketoiminnan osa-alueiden luokittelu yrityksen talouden johtamisen kannalta
  • eri kustannustyypit ja aiheuttamisperiaate
  • kustannuslaskennan menetelmät: jakolaskenta ja lisäyslaskenta
  • liiketoiminnan keskeiset mittarit: varmuusmarginaali, kriittinen piste, katetuotto ja katetuotto-%, myyntikatelaskenta
  • liiketoiminnan kannattavuus Kelan kuntoutuksen näkökulmasta

Ajankohta:

• Yksinyrittäjät ke 6.11. klo 8-9.30
  • Työnantajat ke 20.11. klo 8-9.30

HUOM! Yksi työpaja per osallistuja. Ensimmäinen työpaja on tarkoitettu yksinyrittäjille, toinen työnantajille. Työpajaan mahtuu max. 20 osallistujaa. Työpajasta ei tehdä / myydä tallennetta. Työpajoissa keskustellaan ja jaetaan ajatuksia, joten reaaliaikainen osallistuminen on välttämätöntä.

HUOM! Yritysten liiketoiminnan sensitiivisyyden vuoksi työpajassa ei työskennellä kenenkään yrityksen omilla palveluiden hinnoilla tai muilla talousluvuilla, vaan kaikki työpajassa käytetyt esimerkkiluvut ovat täysin keksittyjä. Emme myöskään ohjeista työpajassa hinnoitteluun tai käy siitä minkäänlaista keskustelua, vaan keskitymme pelkästään liiketoiminnan kannattavuuden laskemiseen.

06.11. - 20.11.2024

95 € + alv 25,5% ja Kuntoutusyrittäjien jäsenhinta 80 € + alv 25,5%, sisältää yhden työpajan ja mallin omavalvontasuunnitelmasta

Oili Paaskoski, Kuntoutusyrittäjien koordinaattori