Maksuton webinaari: Aivot kuntoutusasentoon!

21.01. - 21.01.2025

1,5 h

17.01.2025

Kaikki aiheesta kiinnostuneet kuntoutusalan ammattilaiset ja opiskelijat

Maksuton webinaari kaikille aiheesta kiinnostuneille kuntoutuksen ja muun sote-alan ammattilaisille.

Terveydenhuollon ja kuntoutuksen tärkeimpänä tehtävänä on vaikuttava hoito. Arjen kuntoutustyössä kohtaamme kuitenkin heitä, jotka hyötyvät saamastaan hoidosta, ja heitä, jotka eivät hyödy.

On arvioitavissa, että osa kuntoutustoiminnan resursseista valuu hukkaan vaikuttamattoman hoidon muodossa. Tämä ei kuitenkaan ole mystiikkaa, vaan perustuu moniin konkreettisiin seikkoihin vaikuttavuuden taustalla - esimerkiksi hoidon oikea-aikaisuus, kuntoutussuhde, kuntoutujan käytössä oleva kapasiteetti ja ympäristön tuki.

Tähän kokonaisuuteen tärkeän lisän tuo aivojen oppimisasento. Ihminen kykenee muuttumaan vain oppimalla, ja oppimisen toteutumiseen vaikuttaa opetuksen ohella se, ovatko oppijan aivot oppimisasennossa.

Tämä todellisuus koskee myös kuntoutusta. Aivojen kuntoutusasennon aikaansaaminen tukee kuntoutuksessa toimimista ja siitä hyötymistä ja lisää siten kuntoutusresurssien hyötykäyttöä yhteiskunnassa.

Webinaarin ajankohta tiistaina 21.1.2025 klo 8.30-10.00. Webinaaria ei tallenneta, joten reaaliaikainen osallistuminen on välttämätöntä.

Osallistuminen on maksutonta. Webinaarista ei jaeta todistusta, eikä kouluttajan diamateriaalia. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

21.01. - 21.01.2025

Maksuton

Heli Isomäki, neuropsykologian erikoispsykologi, vaativan erityistason neuropsykologi, psykologian tohtori